§1 Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin świadczenia usług, zwany dalej „Regulaminem”, określa zasady korzystania z usług podologicznych, kosmetologicznych i zabiegów Yonelle zwanych dalej „Zabiegiem” świadczonych w gabinecie PodoPlus Podologia i Kosmetologia znajdującym się w Poznaniu, przy ul. Bolesława Śmiałego 17, prowadzonego przez Justynę Olszewską, zwanego dalej „Gabinetem”.
2. Klienci mają obowiązek zapoznania się z Regulaminem przed przystąpieniem do skorzystania z dowolnej usługi z oferty Gabinetu, zwanej dalej „Zabiegiem”.
3. Przystąpienie do Zabiegu jest równoznaczne z zaakceptowaniem postanowień Regulaminu. Każdy Klient ma obowiązek stosować się wprost do jego postanowień od momentu przystąpienia do Zabiegu.
4. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej podoplus.pl oraz do wglądu w gabinecie PodoPlus.
§2 Klienci
1. Klientem Gabinetu może być dowolna, pełnoletnia osoba fizyczna.
2. Dopuszcza się korzystanie z Zabiegów przez osoby niepełnoletnie, w obecności lub za wyraźną zgodą ich rodzica, opiekuna lub przedstawiciela prawnego.
3. Pracownik Gabinetu jest uprawniony do żądania w każdym czasie:
– przedłożenia stosownej zgody na piśmie,
– nawiązania połączenia z osobą uprawnioną do jej wyrażenia, lub celem potwierdzenia wyrażenia zgody lub do odmowy świadczenia Zabiegu.
§3 Rezerwacja wizyt
1. Zabiegi wykonywane są wyłącznie po wcześniejszej rezerwacji wizyty. Klienci przyjmowani są zgodnie z grafikiem obowiązującym w Gabinecie.
2. Zapisy odbywają się osobiście, po uprzedniej wizycie w Gabinecie, telefonicznie pod numerem: 696 650 955 w godzinach 9:00-19:00 (poniedziałek-piątek) oraz 9:00-14:00 (sobota), poprzez media społecznościowe: Facebook, Instagram.
3. Podczas rezerwacji pracownik Gabinetu może przeprowadzić wstępny wywiad w celu oszacowania czasu, który należy zarezerwować na wizytę.
4. Na 24 godziny przed umówionym terminem wizyty do Klienta wysyłana jest wiadomość tekstowa SMS z przypomnieniem o wizycie.
5.Na zarezerwowane Zabiegi należy się zgłosić najpóźniej na 10 minut przed umówioną godziną. Gabinet zachowuje prawo do niewykonania Zabiegu na rzecz Klienta, który pojawi się z opóźnieniem przekraczającym 10 minut lub za wyraźną zgodą Klienta Zabieg wykonać umniejszając go o opóźniony czas wedle uznania. Za tak wykonany Zabieg należy się cena w pełnej wysokości.
6. W przypadku opóźnienia się Zabiegu z przyczyn leżących po stronie Gabinetu, w tym Pracownika, żaden z etapów nie zostanie skrócony.
7.Gabinet zastrzega sobie prawo do odwołania terminu Zabiegu na 24 godziny przed jego terminem. Gabinet jednocześnie uzgodni z Klientem nowy termin Zabiegu.
8. Pierwszeństwo na termin wykonania Zabiegu mają Klienci, którzy dokonali rezerwacji.
§4 Rezygnacja z wizyty i odwołanie wizyty
1. Klient ma prawo do odwołania lub przełożenia Zabiegu najpóźniej na 24 godziny przed zaplanowanym terminem wykonania Zabiegu.
2. Nieprzystąpienie do Zabiegu w umówionym terminie lub odwołanie terminu na mniej niż 24 godziny przed jego rozpoczęciem powoduje, że kolejny Zabieg będzie wymagał zadatku w wysokości 50% ceny Zabiegu.
3. Zadatek należy uiścić przed kolejną wizytą przelewem na konto bankowe:
MBank
06 1140 2004 0000 3902 7798 6197
W tytule przelewu należy wpisać nazwisko, na jakie dokonana jest rezerwacja oraz termin wizyty.
4. Zadatek powinien być dokonany w Gabinecie lub pojawić się na koncie bankowym Gabinetu nie później niż 24h przed terminem rezerwacji.
5. Brak zadatku oznacza rezygnację z usługi, a rezerwacja zostanie anulowana.
6. W przypadku niepojawienia się na kolejnym Zabiegu w umówionym terminie i nieodwołania go minimum 48 godzin przed planowanym terminem zadatek jest bezzwrotny.
7. Dwukrotne niepojawienie się na wizycie oraz odwołanie terminu Zabiegu na mniej niż 48 godzin przed jego rozpoczęciem może skutkować skreśleniem z listy klientów i odmową świadczenia usług.
§5 Płatność
1. Klient jest obowiązany do zapłaty za wykonane usługi kosmetyczne. Cennik Zabiegów jest dostępny w Gabinecie oraz dostępny w Internecie pod adresem: https://podoplus.pl/cennik/
2. Ceny zawarte w cenniku nie są ofertą handlową i mogą ulec zmianie.
3. W Gabinecie udostępnia się następujące sposoby zapłaty: płatność gotówką, płatność kartą płatniczą w terminalu.
4. Gabinet zastrzega sobie prawo do przeprowadzania czasowych promocji na świadczone Skorzystanie z obniżonej ceny lub promocyjnej oferty może być obwarowane odrębnymi zasadami, które zostaną podane do publicznej wiadomości. Z tytułu promocji Klientom, którzy ponieśli pełną cenę Zabiegu, nie przysługują żadne roszczenia.
5. W Gabinecie dostępne są także Bony upominkowe, płatne z góry, uprawniające do skorzystania z określonej liczby Zabiegów w określonym czasie.
§6 Bony upominkowe
1. W Gabinecie dostępne są Bony Upominkowe na określone kwoty.
2. W przypadku płatności Bonem Upominkowym Klient powinien okazać Bon po odbytej wizycie. Różnica w płatności za Zabieg może zostać pokryta gotówką lub za pośrednictwem karty płatniczej.
3. Po wykorzystaniu Bon zostaje odbierany od Klienta.
4. Bon upominkowy jest ważny 3 miesiące od daty zakupu. Po upływie tego okresu nie ma możliwości realizacji bonu upominkowego ani zwrotu kwoty, na jaką został wystawiony.
5. W sytuacji nie stawienia się na Zabieg w wyznaczonym terminie bez minimum 24 godzinnego uprzedzenia bon uważa się za zrealizowany.
6. Przy korzystaniu z bonu upominkowego nie wydaje się reszty, ani nie dokonuje się zwrotów pieniędzy. Kwotę pozostałą na Bonie można wykorzystać przy kolejnej wizycie, o ile bon jest wciąż ważny.
§7 Pracownicy
1. Pracownik to osoba świadcząca pracę na rzecz Gabinetu, wynikającą z zastosowania ogólnie obowiązujących przepisów prawa.
2. Pracownik to osoba przeszkolona do wykonywania danych zabiegów, posiadająca odpowiednie uprawnienie i kwalifikacje do ich wykonywania, poparte doświadczeniem oraz przystosowana do pracy na danym stanowisku.
3. Pracownik to osoba uprawniona do wykonania zabiegu w imieniu Gabinetu.
4. Pracownik, przed przystąpieniem do Zabiegu, zobowiązany jest zapoznać Klienta z wymaganą dokumentacją.
5. Przed przystąpieniem do Zabiegu Pracownik zobowiązany jest do otrzymania na piśmie od Klienta stosownych zgód, niezbędnych do wykonania Zabiegu.
6. Pracownik, przed przystąpieniem do Zabiegu obowiązany jest dysponować odpowiednio przygotowanym stanowiskiem pracy odpowiednio wyposażonym w materiały i narzędzia jednorazowe, materiały wielorazowe sterylne oraz sprzęt niezbędne do wykonania Zabiegu.
7. Pracownik odpowiedzialny jest za sprzęt, jego poprawność działania i użycia.
Pracownik obowiązany jest do wykonania zabiegu w sposób prawidłowy zgodnie z obowiązującymi procedurami i zgodnie ze sztuką zawodową zachowując przy tym odpowiednie warunki higieniczno-sanitarne oraz przepisy BHP i PPOŻ.
8. Wszelkie odstępstwa od powyższych zasad Klienci powinni niezwłocznie zgłosić właścicielowi.
§8 Higiena i bezpieczeństwo
1. Zasady obowiązujące w Gabinecie szczegółowo omówione są w „Zestawie Procedur postępowania w Gabinecie”, dotyczą ogólnych zasad higieny, zasad bezpieczeństwa, zasad BHP i PPOŻ do zapoznania się na żądanie mogą być Państwu udostępnione w każdej chwili i mają one zastosowanie do wszystkich Zabiegów w naszym Gabinecie.
2. Pracownicy Gabinetu są zobowiązani do wykonywania systematycznych badań zdrowotnych w celu wyeliminowania wszelkich chorób, infekcji, schorzeń i dolegliwości, które mogłyby narazić Klientów na uszczerbek na zdrowiu lub przenieść się na Klientów.
3. Pracownicy Gabinetu z otwartymi ranami i skaleczeniami lub sączącymi się zmianami skórnymi, niedającymi się właściwie zabezpieczyć przed kontaktem z ciałem Klienta, są wyłączani od świadczenia usług kosmetycznych do czasu całkowitego usunięcia powyższych odstępstw.
4. W przypadku zranienia Klienta podczas Zabiegu Zabieg jest natychmiastowo przerywany, uruchomiona zostaje procedura postępowania poekspozycyjnego, a miejsce zranienia jest niezwłocznie myte, dezynfekowane i zabezpieczane sterylnym opatrunkiem stosownym do skali zranienia. Zabieg przerwany jest dokańczany, jeśli to możliwe po zabezpieczaniu miejsca zranienia lub w innym dogodnym dla klienta terminie.
5. W Gabinecie mają zastosowanie wyłącznie preparaty do dezynfekcji dopuszczone do użytku zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami.
§9 Świadczenie usług podologicznych i kosmetologicznych
1. Przed przystąpieniem do Zabiegu Klient ma obowiązek zapoznać się z dokumentacją dostarczoną przez pracownika oraz udzielić informacji o swoim stanie zdrowia, przebytych i obecnych chorobach, trybie życia oraz wypełnić stosowne dokumenty zgodnie z prawdą, oraz wyrazić zgodę na wykonanie Zabiegu.
2. Klienci, przed rozpoczęciem Zabiegu, mają obowiązek powiadomienia Pracownika o wszelkich dolegliwościach i przeciwwskazaniach, które mogą wpłynąć na przebieg Zabiegu, w szczególności o: chorobach serca, używaniu rozrusznika serca, chorobach nowotworowych, stanach zapalanych w fazie ostrej, przebytej żółtaczce i innych chorobach zakaźnych, ciąży lub okresie połogowym, posiadanych protezach, przyjmowaniu leków zmniejszających krzepliwość krwi oraz niestandardowych reakcjach na widok krwi lub przerwanej ciągłości tkanek ciała.
3. Pracownik ma prawo odmówić wykonania Zabiegu, jeśli obecny stan zdrowia Klienta jest przeciwwskazaniem do jego wykonania, zabieg może źle wpłynąć na stan zdrowia klienta ze względu na przebyte lub obecne choroby i jego tryb życia, lub stwarza ryzyko wystąpienia skutków ubocznych lub jeśli klient stanowi zagrożenie dla innych klientów i osób przebywających w otoczeniu.
4. Każdy Klient jest zaznajamiany ze wskazaniami, przeciwwskazaniami, skutkami ubocznymi i zaleceniami pozabiegowymi, a przystępując do Zabiegu, mają ich pełną świadomość i je akceptują. W przypadku najpoważniejszych Zabiegów i powikłań Pracownik ma prawo odebrać w tym przedmiocie pisemne potwierdzenie oraz odmówić wykonania Zabiegu przy braku woli złożenia takiego oświadczenia przez Klienta.
5. Każdorazowo, gdy Zabieg nie jest wykonywany powtórnie Klient winien potwierdzić aktualność stanu zdrowia i przekazanych informacji lub aktualizować go.
6. Klient jest obowiązany do przygotowania się do Zabiegu. Zachowania higieny i czystości osobistej przed przystąpieniem do zabiegu. Usunięcia biżuterii z części ciała poddawanej zabiegowi lub wszystkich części, jeśli jest taka konieczność do wykonania do zabiegu. Usunięcia części garderoby z części ciała poddawanej zabiegowi.
7. Podczas wykonywania zabiegu wszelkie kosztowności oraz przedmioty cenne winny być przechowywane przez Klienta na jego odpowiedzialność.
8. Klient jest obowiązany nie utrudniać i nie opóźniać wykonania zabiegu szczególnie rozmowami telefonicznymi, chyba że za wyraźną zgodą Pracownika.
9. Klienci zobowiązani są do natychmiastowego poinformowania Pracownika o dyskomforcie odczuwanym podczas zabiegu, złego samopoczucia lub pogorszeniu stanu zdrowia.
10. W razie wątpliwości w zakresie bezpieczeństwa przeprowadzenia Zabiegu Pracownik może odmówić jego przeprowadzenia.
11. Pracownik ma prawo odmówić przeprowadzenia Zabiegu także w przypadku, gdy poweźmie wątpliwość, czy Klient nie planuje wyłudzić Zabiegu oraz gdy stwierdzi pozostawanie Klienta pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.
§10 Odpowiedzialność
1. Za wszelkie uszkodzenia wyposażenia Gabinetu Klienci odpowiadają bez ograniczeń. Za uszkodzenia spowodowane przez osoby niepełnoletnie odpowiedzialni są: rodzic, opiekun lub przedstawiciel prawny.
2. Gabinet nie ponosi odpowiedzialność za powierzone do przechowania okrycia wierzchnie.
3. Gabinet nie ponosi odpowiedzialności za żadne rzeczy pozostawione w okryciu wierzchnim lub w Gabinecie, w szczególności rzeczy wartościowe, torby, plecaki i torebki, które Klient powinien zatrzymać przy sobie.
4. Gabinet ponosi odpowiedzialność za nienależyte wykonanie Zabiegu przez Pracowników.
5. Niezastosowanie się Klienta do postanowień Regulaminu, lub złożenie nieprawdziwych oświadczeń w przedmiocie swojego stanu zdrowia i przeciwwskazań lub w wywiadzie, skutkuje wyłączeniem odpowiedzialności za wykonany Zabieg po stronie Gabinetu
6. Gabinet nie odpowiada za niezadowolenie Klienta z efektu Zabiegu, wynikającego z subiektywnych odczuć Klienta, jeśli został on wykonany w sposób profesjonalny, zgodny ze sztuką zawodową w sposób nieustępujący ogólnie przyjętym standardom.
§11 Reklamacje
1. Klient ma prawo do złożenia reklamacji sposobu wykonania Zabiegu lub jego efektów, w terminie do 7 dni od jego wykonania lub wystąpienia niepożądanych efektów Zabiegu.
2. Reklamacje składa się w formie pisemnej za pomocą formularza reklamacyjnego osobiście w Gabinecie, za pośrednictwem listu poleconego nadanego na adres Gabinetu lub mailowo na adres kontakt@podoplus.pl. Wskazane jest dołączenie do zgłoszenia dokumentacji zdjęciowej.
3. Wszystkie reklamacje zostaną rozpoznane w terminie 14 dni.
4. W przypadku uznania reklamacji Gabinet dokona zwrotu ceny Zabiegu Klientowi lub umożliwi mu skorzystanie z nieodpłatnego Zabiegu korygującego, który wykona osoba przełożona nad Pracownikiem wykonującym pierwotny Zabieg. Gabinet może zaproponować dodatkowe korzyści w ramach zadośćuczynienia.
5. W przypadku odmowy uznania reklamacji Klientowi przysługuje prawo do odwołania się od tej decyzji w terminie 14 dni. W postępowaniu odwoławczym powyższe postanowienia stosuje się odpowiednio.
6. W przypadku kwestionowania Zabiegu zaraz po jego wykonaniu Klient nie jest zwolniony z zapłaty za wykonaną usługę – w przypadku zasadności jego żądań ewentualny zwrot zostanie dokonany w pełnej wysokości. Salon zastrzega sobie jednak możliwość zwolnienia Klienta z opłaty w przypadku oczywiście zasadnych podstaw reklamacji.
7. Gabinet nie bierze odpowiedzialności za powikłania po zabiegu lub brak pożądanych efektów zabiegowych w przypadku niestosowania się Klienta do zaleceń pozabiegowych oraz nieodpowiedniego stosowanie pielęgnacji domowej. W takim przypadku reklamacja nie będzie uznawana.
8. Nie przyjmujemy zwrotów zakupionych kosmetyków lub produktów podologicznych.
§12 Pozostałe postanowienia
1. Na terenie całego Gabinetu obowiązuje całkowity zakaz palenia i używania tytoniu oraz wyrobów tytoniowych i nikotynowych, w tym papierosów elektronicznych, jak również obowiązuje całkowity zakaz spożywania napojów alkoholowych oraz innego rodzaju używek i środków odurzających.
2. Zabrania się wprowadzania zwierząt na teren Gabinetu.
§13 Postanowienia końcowe
1. Każdy Klient ma prawo wglądu do Regulaminu, Cennika, Zestawu procedur postępowania w Gabinecie, Zeszytu kontroli procesu dezynfekcji i sterylizacji, Zestawienia sterylnych narzędzi zabiegowych oraz certyfikatów, na jakie powołuje się Gabinet.
2. Gabinet zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie. Nowe postanowienia są wiążące od momentu ich opublikowania. Do rezerwacji i Zabiegów wykonanych przed zmianą stosuje się postanowienia dotychczasowe.
3. Wszelkie spory wynikające ze świadczonych usług kosmetycznych winny być w pierwszej kolejności rozwiązywane polubownie.
4. Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 01.04.2022 r.
Osoba odpowiedzialna za przygotowanie i aktualizację regulaminu: Justyna Olszewska